Lugna puckar

Idag stickade solen skinande solstrålar mellan betonghusen här i Budapest. Jag bestämde mig för att promenera till skolan för en timmes virologi-lektion. Jag tycker det är väldigt intressant att lära mig hur hela infektionsprocessen går till när ett virus kommer in i kroppen. Efteråt satt jag med Nina och Heli och fikade i solen en stund.

På eftermiddagen tog jag med Bagera en tur ut på innergården. Fick göra om hans koppel  med lite tråd då han vuxit ur det. Han tyckte det var spännande och lite läskigt på samma gång. När vi kom hem igen var vi båda leriga om fötterna, så vi ställde oss i duschen en stund.

Nu bakar jag oopsies, ett äggbröd som går bra att äta med LCHF. Man vispar äggvitor till ett skum, sedan blandar man äggulorna med philadelphiaost och har det uppe i äggskummet. Klickar ut på plåt och sätter i ugnen en halvtimme. Tänker äta det med resten av min fiskröra.

Visste du att man matar man hönsen med paprika i Ungern? På så vis blir äggulan mer orange, och mycket nyttigare, enligt ungrarna själva i alla fall. Dessutom finns det inga vita ägg här. Ungrarna föredrar helt enkelt de bruna.

Ganska lugnt i skolan fortfarande. Pluggar biomatte och biokemi inför kommande labbar, men det känns väldigt märkligt att inte ha någon midterm att få panik över.

Nina, Heli, Nina i vårsolen

Jag har fått mycket bättre hy och finare hår sedan jag började med LCHF. Hyn är mindre fet, mer elastisk, och inte minsta blemma i sikte. Håret blir inte fett lika snabbt, och ser glansigare ut.

Lämna en kommentar