En öppen bok

8. Beskriv en typisk dag i ditt nuvarande liv.

En typisk dag kan se ut såhär:
06.30 Vaknar. Går upp och gör havregrynsgröt och kokar ett ägg som jag sedan äter vid köksbordet tillsammans med pappa.
07.10 Går till Stuvsta med mamma.
07.30 Tar tåget till Södra med mamma som jobbar på Södersjukhuset.
08.15 Morgonandakt på Credo.
08.30 Första lektionen börjar, t.ex. Tro och Vetande med Mats Selander.
10.00 Fika – kaffe, té, knäckemackor och kakor.
10.30 Andra lektionen börjar, t.ex. Apologetik med Stefan Gustavsson.
12.00 Lunch.
13.30 Vi samlas i smågruppen och beger oss till ett fik i närheten. Beställer kaffe och börjar  samtala om de diskussionsfrågor vi fått av Ray Baker. T.ex. miljöfrågor, mognad, jämlikhet. När vi är färdiga svävar samtalen vidare in på andra spår.
16.00 Hemma. Käkar nåt och drar till SATS.
20.00 Middag och filmkväll hemma hos någon i klassen.

9. 5 svagheter.

  1. Glömsk: ett riktigt jobbigt handikapp. Glömmer alltifrån frisörtider och avtalade möten till vad människor har sagt och saker som har hänt.
  2. Otålig: allt ska hända nu nu nu och helst igår. Tycker det är jobbigt att vänta på bussen, svar på sms, vänta på att det ska bli lunch, eller att det ska bli min tur hos tandläkaren.
  3. Naiv: tror gott om allt och alla och är ganska lättlurad. Kan lägga ifrån mig min väska och förutsätta att ingen kommer att stjäla den.
  4. Svårt att säga nej: Avskyr att göra någon besviken genom att säga nej. Det här hänger även ihop med #1. Glömmer ofta avtalade möten och är snabb att säga ja om någon vill ta en fika. Dubbelbokaren själv, that’s me.
  5. Ställer höga krav på mig själv och omgivningen: Vill gärna pressa mig själv till mitt yttersta för att vara säker på att jag gjort mitt bästa. Kan bli irriterad om andra inte gör detsamma, vilket är ganska bajsnödigt egentligen. Får jobba på det.

 

10. 5 styrkor.

  1. Lyhörd: är duktig på att uppfatta människors sinnesstämningar, kanske för att de påverkar mig så mycket.
  2. Impulsiv: Är inte sen att tacka ja till en aktivitet eller en resa med kort varsel.
  3. Positiv: älskar att vara glad och fokusera på det goda. Avskyr att klaga och vara cynisk. Allt löser sig.
  4. Ambitiös: Har alltid många planer och mål jag vill uppfylla. Nu nu nu, och helst igår.
  5. Trogen: till en nästintill patologisk grad. Förlåter och glömmer, om en relation går i stöpet berör det mig i år framöver.

 

Lämna en kommentar