Mer personliga drag

9. 5 svagheter.

– Glömsk: alltså till en patologisk grad. Glömmer alltifrån tider till saker som har hänt och vad folk har sagt. Jättetråkigt, men å andra sidan grämer jag mig sällan över saker som hänt och lever oftast i nuet. 
– Otålig: avskyr att stå i kö! 
– Reserverad: svårt att vara mig själv med nya människor. Första mötena vill jag helst betrakta de andra personerna för att skapa mig en bild av dem, innan jag blir mer öppen. 
– Svårt att sätta gränser: säger ja och ställer upp lite för mycket för mitt eget bästa. 
– Konflikträdd: har svårt för att ta upp problem och ge någon kritik. 

10. 5 styrkor.

– Lyhörd: är en mästare på att känna av människors sinnesstämningar. Kan gissa mig till vad som rör sig i folks huvuden bara genom att läsa kroppsspråk och signaler. 
– Noggrann: duktig på att se detaljer, gör saker jag tar mig för ordentligt. 
– Lättlärd: har ett mycket samarbetsvilligt närminne. 
– Lugn: redan som bebis var jag väldigt lugn och trygg i mig själv, stressar sällan upp mig. 
– Empatisk: har knappt något empati-filter, tycker synd om alla som har det jobbigt eller svårt. Nyheter på tv och i tidningar är inte roligt. 

Lämna en kommentar