Hillsong

Hello guys,

Ligger vaken mitt i natten med mensvärk så jag försöker underhålla mig själv genom att lära mig WordPress-appen på mobilen.
Imorgon (eller ja, idag) åker jag och familjen till Finland för att fira farmors födelsedag. Det var evigheter sedan jag var där så det ska bli jättekul! Uppskattar mer och mer mina finska och norska rötter. Våra grannländer är mer stolta över sin nationalitet än vad vi svenskar vågar vara. Kanske för att de varit tvugna att hålla ihop under krigen medan vi haft fred i Sverige.

Igår träffade jag min connect-grupp i min kyrka Hillsong. Vi är ett åttatal tjejer  som ses en gång i veckan och har trevligt och pratar om livets alla stora och små problem. Vi kallar oss för ”blonda connecten” då vi alla är blondiner. Vår ledare är häftigt nog kompis med Carola och har barnvaktat Amadeus flera gånger. Hon berättade att hennes pojkvän Samuel (han som spelar Tzatziki) ska söka in till teaterhögskolan och att han tänker läsa en biblisk psalm som sin personliga text. Coolt, han lär sticka ut!

En av mina klasskompisar på Credo fick en liten bebis igår. Wow, så häftigt att se den lilla varelse som legat i hennes växande mage under hela höstterminen!
En annan kul grej är att min lärare och mentor Mats Selander varit med och startat ett nytt politiskt parti som kommer ställa upp i riksdagsvalet till hösten. De heter ”Kristet Värdeparti” och står för de kristna värderingarna som KD har tappat. Googla gärna partiets namn och lyssna på när Mats blir intervjuad i P4! Jag beundrar verkligen hans mod och rättframhet. Ingen mellanmjölk här inte!

Vår fantastiska pastor och stämningen varje söndag! Smockfullt med 1600 besökare varje gång. Bättre än Stureplan tycker iaf jag!
image

image

Lämna en kommentar