Finland

Hej bloggen!
Jag hade en mkt fin helg i huset i Finland. Vi tog promemader i snölandskapet, såg på film, och firade farmors 82-årsdag med morbröder och kusiner. Kikade även på ett höghus min farbror och gudfader Rabbe låtit bygga. Det låg precis vid vattnet i Pargas, och den finaste lägenheten hade han köpt själv, med bastu och jacuzzi på den enorma balkongen!

Idag började CredoAkademin igen, och det känns fantastiskt att vara tillbaka. Bra betyg på skolan om lovet känns för långt! Ljudnivån var skyhög under förmiddagsfikat,  så det var nog fler än jag som längtat tillbaka. Terminens första lektion handlade om etik. Väldigt intressant! Är det etiskt korrekt att modeller ska vara pinnsmala, eller att kinarestaurang er bara anställer kineser?

Efter skolan bokade pappa en flygresa till Teneriffa åt mig! Vi flyger på tisdag nästa vecka och jag stannar en vecka medan han blir kvar ytterligare en. Solen här kommer jag!

image

Julgransmattan jag pysslat ihop under lovet. 
image

Dagens look.
image

Utsikt från stugfönstret.
image

Här tar vi färgan mellan två skärgårdsöar.
image

Pappa på båten, han blev intervjuad av journalist och kommer vara  med i tidningen Pargas Kungörelser. 

Lämna en kommentar